Caybon förvärvar YouTube-nätverket Splay One från börsnoterade Nent AB (Nordic Entertainment AB). Affären innebär att Caybon stärker sin ställning som det ledande mediehuset för digitala branded content-kampanjer. Med förvärvet spränger Caybon-koncernen dessutom miljardvallen i omsättning.

Splay One är ännu en pusselbit på vår väg att bli den ledande producenten och distributören av digitala kampanjer i världen, säger Caybons grundare Richard Båge. Men i det korta perspektivet är det naturligtvis en milstolpe för bolaget att vi genom förvärvet kommer att nå en omsättning motsvarande 1 Mdkr 2021.

Caybons affärsidé är att producera och distribuera digitala marknadsföringskampanjer. Med 500 anställda fördelade över 14 kontor i Nordamerika och Europa har koncernen blivit en av de ledande aktörerna i branschen.

Mer info hittar du på hemsidan – klicka här.

För ytterligare information, kontakta

Mats Hjerpe
Partner & Investeringsansvarig
Telefon: 08-459 67 71
Mobil: 070-630 24 60
E-post: mats.hjerpe@priveq.se

Relaterade nyheter